Nedenfor kan du læse salgs- og leveringsbetingelser gældende for din aftale med drivee. Disse vilkår er til en hver tid gældende for din aftale med drivee, og fremsendes sammen med ordrebekræftelsen.
Det fastsættes at nedenstående liste ikke er udtømmende, og at listen desuden kan udvides eller modificeres på baggrund af et identificeret behov blandt aftalens involverede parter.
§1. Parterne
Salg- og leveringsbetingelsernes formål er at regulere parternes indbyrdes rettigheder og forpligtelser. Betingelserne omfatter derfor samtlige parter og har i forholdet mellem parterne forrang for mundtlige aftaler.
§2. Aftalegrundlag
Salgs- og leveringsbetingelserne gælder for aftaler mellem drivee og kunden. Betingelserne omfatter salg af ladeudstyr og ladeløsninger omhandlende ladeboks, ladestander, ladestation eller andet udstyr, og installation i forbindelse med køb af sådant udstyr.
Afvigelser fra aftalen skal ske skriftligt for at være gyldige – ellers har disse betingelser forrang. Det fremgår af det specifikke aftaledokument, som kunden underskriver ved indgåelse af aftale, hvad der specifikt er indgået aftale omkring.
§3. Tilbud og ordrebekræftelse
Kunden kan forud for ordrebekræftelsen afvise tilbuddet givet af drivee. Såfremt kunden har modtaget ordrebekræftelsen med de aftalte individuelle vilkår er aftalen gældende. Afviger ordrebekræftelsen fra de aftalte vilkår skal kunden indenfor 8 dage informere omkring dette.
§4. Levering
Levering sker jævnfør specifik aftale omkring leveringstidspunktet og installationstidspunkt. Installationstidspunktet gives med forbehold for eventuelle forsinkelser som følge af forhold, der ligger uden for drivee’s kontrol. drivee fastlægger på baggrund af en vurdering af arbejdets omfang et leveringstidspunkt for de aftalte ydelser. Leveringstidspunktet fastlægges i videst muligt omfang efter kundens ønsker.
Abonnementet træder i kraft efter installation af ladeløsningen eller jf. specifik aftale.
§5. Bestemmelser for ladestander/ladeboks og installation
Følgende vilkår gælder i forbindelse med ladeløsning
Installation
- Kunden kan vælge tredjemand til installation af ladeløsningen. Såfremt denne løsning vælges, skal drivee verificere og certificere installationen efterfølgende. Dette bliver faktureret for normal arbejdstid.
- Installationen udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder standarden DS-60364.
- Det er kundens ansvar at undersøge, hvorvidt installationen kræver myndighedsgodkendelse. Denne godkendelser skal være indhentet af kunden forud for installationstidspunktet.
- Kunden skal på forespørgsel oplyse om særlige forhold på ejendommen, der kan have betydning for installationsarbejdet og påvirke leveringstidspunktet for færdigmonteret ladeløsning.
- Kunden accepterer at der eventuelt bores et hul i bygningen for at tilslutte ladeløsningen.
- Godkendelse for installation af ladeløsning i foreningen/virksomheden/ejendommen skal være skriftligt til rådighed fra eventuel tredjemand.
- Den eksisterende elinstallation har den nødvendige effekt til rådighed for at kunne levere forsyning til ladeløsningen. Såfremt dette ikke er tilfældet, undersøges muligheden for antal ampere til rådighed. Hermed forventes et tilslutningsgebyr.
- Kunden eller en repræsentant skal være til stede på installationstidspunktet for at give adgang til nødvendige steder for installationen
drivee kan ikke drages til ansvar for fejl og mangler, forsinkelse eller manglende opfyldelse af aftalen som har med tredjemand at gøre. Leveringsumulighed eller skader, der kan henføres til, at de tekniske forudsætninger ovenfor ikke er til stede, kan drivee ligeledes ikke drages til ansvar for.
Ladestation/ladeboks
- Kunden betaler for ladeløsningen og har derved den fulde ejendomsret over ladeløsningen (med mindre der indgås anden aftale herom)
- Kunden må ikke lave indgreb i ladeboksen/ladestationerne eller påføre adaptere som ikke er godkendt af drivee. drivee kan stille krav til kunden at betale erstatning ved indgreb.
- Kunden må ikke fjerne ID-nummer, fabrikationsnummer eller andre informationer der står påført på ladeboksen,
- Kunden har ansvar for ødelæggelse, forringelse ud over almindeligt slid og ælde, beskadigelse, bortkomst eller tyveri af ladeudstyret.
§6. Vilkår for ladebrik
Kunden får udleveret en eller flere ladebrikker pr. ladeport afhængig af abonnement. Ladebrikken kan ligeledes anvendes til roaming således at det offentlige ladenetværk, hvor der er tilsluttet et identifikationsmodul, kan benyttes.
Kunden er til hver en tid ansvarlig for, at ladebrikken opbevares forsvarligt. Kunden er forpligtet til hurtigst muligt at kontakte drivee omkring en eventuel mistet ladebrik, hvorefter den vil blive slettet i vores systemet.
Såfremt kunden har en ødelagt ladebrik skal denne returneres til drivee eller destrueres. Den ødelagte ladebrik ombyttes mod betaling jf. prislisten og sendes med posten. Kunden faktureres herfor.
§7. Vilkår for serviceaftale
Serviceaftalen omfatter drift og vedligeholdelsen af ladestanderne. Derudover sørger drivee 1 gang om året at komme forbi fysisk for at gennemføre test af samtlige ladestandere. Denne test kontrollerer korrekt funktionalitet af hele kundens ladeløsning (PRO abonnement).
§8. Behandling af personoplysninger
Privatlivspolitik jf. følgende link. Herudover skal det tilføjes at de personoplysninger, som drivee behandler, består af almindelige personoplysninger, herunder navnet på kundens repræsentant, titel og repræsentantens e-mailadresse og telefonnummer hos kunden, CVR nummer og oplysninger om de af kundens valgte betalingsmidler.
§9. Tekniske ændringer og forstyrrelser
drivee kan til enhver tid uden varsel foretage tekniske ændringer i forbindelse med ydelser og tjenester af hensyn til driften eller som følge af myndighedskrav. Dette kan betyde at opladning ikke er mulig i kortere perioder. Det tilstræbes at gøre opladningen tilgængelig igen hurtigst muligt for kunden.
§10. Opgørelse over indtægter og udgifter
Der genereres automatisk en opgørelse over indtægter og udgifter som kunden enten modtager en faktura for (fra drivee) eller som kunden sender en faktura for (til drivee).
Opgørelsen indeholder en samlet oversigt over følgende:
- Samlede indtægter på ladeløsning
- Udgifter til drivee
- Afgiftsrefusion
§11. Opsigelse og binding
Efter indgået aftale mellem kunden og drivee tilfalder kunden 24 måneder uopsigelighed af aftalen medmindre andet fremgår af aftalen. Herefter kan kunden opsige aftalen med 3 måneders varsel.
§12. Misligholdelse
Hvis kunden misligholder abonnementet i form af manglende betalinger (væsentlig misligholdelse), forbeholder drivee sig retten til at opsige abonnementet med øjeblikkelig virkning.
I forbindelse med anden form for misligholdelse af aftalen kan drivee opsige aftalen med 1 måneds varsel. Den eventuelle manglende betaling skal efter endt aftale stadig betales af kunden (inklusiv bindingsperiode).
§13. Garanti
Købelovens regler gælder for køb af ladestandere, opladningskort og andet opladningsudstyr.
§14. Ansvarsbegrænsning
- drivee er ikke ansvarlig for produkter der ikke er købt gennem drivee selv.
- drivee er ikke ansvarlig for tab, fejl, nedbrud mm. der kan føres tilbage til tredjemand. Herunder netudbydere og eludbydere.
- drivee er ikke ansvarlig for brugerfejl
- drivee er ikke ansvarlig for følgeskader, indirekte tab, driftstab, avancetab, tab af omsætning eller produktion, tab af data, tab der kan henføres til manglende eller begrænset adgang til at anvende tjenesten, uanset om sådanne tab fremstår som direkte eller indirekte tab.
- Såfremt en bruger ikke betaler sit forbrug af kWh kan drivee ikke stilles ansvarlig for at dække beløbet
§15. Overdragelse
Hvis kunden ønsker at overdrage ydelser, ladebrik eller andet til tredjemand kan dette gennemføres skriftligt (tredjemands accept).
Det er kundens ansvar at overdrage abonnementet og aftalen til eventuelt køber ved salg af ejendommen/virksomheden. Såfremt tredjemand ikke ønsker at overtage abonnementet er det kundens ansvar at betale for den eventuelle resterende bindingsperiode.
§16. Ændringer
drivee forbeholder sig retten til at ændre priser, herunder abonnementspriser og prisen pr. kWh.
Ændringer der er af væsentlig karakter af vilkår og priser til ugunst for kunden varsles forud herfor. Kunden bliver varslet minimum 1 måned før ændringerne via e-mail.
Som kunde kan du i forbindelse med væsentlige ændringer, som beskrevet ovenfor, opsige aftalen med et varsel på mindst 14 dage til tidspunktet for ikrafttrædelse af ændringerne. Herefter gælder de normale opsigelsesvilkår.
Ændringer som er til fordel for kunden kan ændres uden varsel. Dog ændres gebyrer uden varsel.
Alle ændringer kan ses på hjemmesiden: www.drivee.dk
§17. Kundeservice
Standard kundeservice kan kontaktes på telefon alle hverdage mellem 08-16. E-mails til kundeservice kan sendes i alle tidsrum og drivee bestræber sig på at svare indenfor rimelig tid. Skriftlige henvendelser via brev skal sendes til drivee’s adresse. Kundeservice kan ligeledes kontaktes, hvis kunden ønsker at klage.
Udvidet kundeservice indeholder kontakt alle ugens dage mellem 07-22 (telefonisk eller mail).
§18. Generelle betingelser
Generelle betingelser henvises til AB18 guiden for arbejde og leverancer i bygge- og anlægsvirksomheder.
§19. Fakturering af strømforbrug
Brugere af kundens ladeløsning som faktureres for deres strømforbrug betaler et minimumsbeløb svarende til 2,5 kr. pr transaktion.
Transaktionsgebyret for fakturering af brugere er 2% – dette dækker drivee’s transaktionsgebyr til betalingsindløser.
Omsætningen af hele ladeløsningen opgøres automatisk gennem drivee’s administrationsprogram.
§20. Afgiftsrefusion
Såfremt kunden betaler fuld afgift af den forbrugte strøm, refunderes 0,954 kr./kWh i afgiftsrefusion 4 gange årligt.
Refusionen for de forbrugte kWh på ladeboksen(e) bliver opgjort automatisk gennem drivee’s administrationsprogram.